ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم
سرخط خبرها

شورای امر به معروف در استان، ۱۲ هزار نفر عضو مردمی دارد | ۸ شهید نهی از منکر از خراسان رضوی هستند

  • کد خبر: ۱۷۵۱۷۴
  • ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
  • ۱
شورای امر به معروف در استان، ۱۲ هزار نفر عضو مردمی دارد | ۸ شهید نهی از منکر از خراسان رضوی هستند
مهدی رضایی در همایش یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: شهیدان علی نوروزی فاروقی، محمد کبیری، فرخ‌‎رضا فقیهی‌فر، غلامعلی منزل‎ساز کرمانی، غلامحسین مشهدی بندانی، ابراهیم روکی، محمد بایزیدی و حمیدرضا الداغی، هشت شهید امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، همایش یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ظهر امروز با حضور سردار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، مهدی رضایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری و مسئولان استانی در تالار همایش‌های هلال‌احمر مشهد برگزار شد.

۸ شهید امر به معروف از خراسان رضوی

رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ابتدای این مراسم با بیان این خراسان رضوی به تقدیم هشت شهید در مسیر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مفتخر است، اظهار کرد: شهیدان علی نوروزی فاروقی، محمد کبیری، فرخ‎رضا فقیهی‎فر، غلامعلی منزل‎ساز کرمانی، غلامحسین مشهدی‎بندانی، ابراهیم روکی، محمد بایزیدی و حمیدرضا الداغی همگی از مجاهدانی هستند که در عرصه احیای این واجب فراموش‌شده، حاضر شدند جان خود را در راه دفاع از حرمت عفاف و حیا فدا کنند.

وی افزود: هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، همه‌ساله هم‌زمان با فرارسیدن دهه اول محرم در کشور گرامی داشته می‌شود که امسال نیز با شعار «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی و جامعه متعالی»، برنامه‌های ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خاطرنشان کرد: چهارشنبه ۲۸ تیر با عنوان «سلامت سازمانی، افزایش بهره‌وری»، پنجشنبه ۲۹ تیر با عنوان «مسئولیت‌پذیری، نظارت همگانی»، جمعه ۳۰ تیر با عنوان «عفاف و حجاب، تحکیم خانواده»، شنبه ۳۱ تیر با عنوان «آموزش عمومی، جامعه سالم»، یکشنبه ۱ مرداد با عنوان «شهروند مسئول، بهبود سرمایه اجتماعی»، دوشنبه دوم مرداد با عنوان «تشکل‌های مردمی، کنشگری مؤثر» و سه‌شنبه ۳ مردادماه با عنوان «قانون‌گرایی، نظم اجتماعی» نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیش از ۱۲ هزار نفر عضو مردمی دارد و ستاد استان بر پایه همین ظرفیت عظیم مردمی است که می‌تواند ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و معرفتی خود را در سطح استان به اجرا درآورد.

شهدای امر به معروف، وظیفه‌شناس و تکلیف مدار

سردار یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در ادامه این مراسم، ماه محرم را یادآور ضرورت ایثار، جهاد و شهادت در مسیر آرمان‌ها دانست و گفت: این خط سرخ تا به امروز نیز دوام و استحکام دارد و در جامعه اسلامی ما نیز خط ایثار و شهادت، همچنان برقرار است، زیرا گاهی در اثر تهاجم فرهنگی دشمن یا گذر زمان، یادآوری برخی ارزش‌ها ضرورت پیدا می‌کند و اینجاست که مجاهدت، ختم به شهادت می‌شود.

وی افزود: نهضت عاشورا به همه آزادگان عالم یاد داد که برای ادای تکلیف باید به میانه میدان رفت، ایستاد و از ارزش‌ها دفاع کرد. در این بین، همه آن‌هایی که وظیفه‌شناس و تکلیف مدار بودند و همچون شهدا و جانبازان در وسط میدان حضور داشتند، از دوران دفاع مقدس گرفته تا دوره دفاع از حرم، امنیت، سلامت و امروزه عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر، رستگار شدند و نام خود را در صف نام‌آوران ثبت کردند.

در پایان این همایش از خانواده هشت شهید امر به معروف و نهی از منکر استان تجلیل و قدردانی شد. هم‌چنین، وداع با پیکر جانباز شهید دفاع مقدس، حمیدرضا محسنی که پس از تحمل ۴۰ سال رنج جانبازی ۷۰ درصد به درجه رفیع شهادت نائل آمد، از دیگر محور‌های این همایش بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
0
0
چراپس 12هزارنفرعضومردمی داره دیده نمیشن من طلبه ام به عنوان فردعادی ومردمی چرانیستیم تواین عضوهای مردمی همه ازایادی خودتون هستن دیگه غیراینه واقعابراتون متاسفم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->